Tereza Koulová

Master's thesis

Segmentace trhu piva

Beer Market Segmentation
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá segmentací trhu piva v České republice. Záměrem je zjistit, zda se odkryté segmenty od sebe navzájem odlišují nebo zda existuje pouze jeden dominantní segment. Práce je rozdělena do dvou částí, z čehož první je metodologicko-teoretická a druhá praktická. V teoretické části jsou popsány jednotlivé složky marketingové strategie, tj. segmentace, targeting a positioning. …more
Abstract:
This master thesis deals with beer market segmentation in the Czech Republic. The main aim of this thesis is to find out whether there is only one big segment or more different segments can be found there. The thesis is divided into two parts, the methodological --theoretical and the practical one. Segmentation, targeting and positioning are described in the first part. The second part is devoted to …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 11. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2011
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/26990