David Kolář

Bachelor's thesis

Etická stránka influencer marketingu značky VitaVape

The Ethical Side of Influencer Marketing for VitaVape
Abstract:
Práce se zabývá problematikou etické stránky působení influencerů z řad značky VitaVape. Influenceři, kteří mají velký dosah mezi nezletilou generací promují výrobek, který se inhaluje stejně, jako běžné cigarety. Může tedy vypěstovat návyk, který může v budoucno vést ke klasickému kouření cigaret a jiných tabákových výrobků.
Abstract:
The thesis deals with the issue of the ethical aspect of influencers from the VitaVape brand. Influencers who have a large reach among the underage generation promote a product that is inhaled in the same way as regular cigarettes. They may therefore develop a habit that may lead to smoking conventional cigarettes and other tobacco products in the future.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Michal Stránský, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kolář, David. Etická stránka influencer marketingu značky VitaVape. Zlín, 2024. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe