Ing. Jitka Peksová
Bachelor's thesis
Marketing a veřejný prostor
Marketing and public space
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma „Marketing a veřejný prostor“. Teoretická část definuje pojmy jako: Marketing, marketingový mix a reklama. Podrobněji se věnuje venkovní reklamě, její efektivitě a regulaci. Vymezuje veřejný prostor a zaměřuje se i na jeho medializaci. Velkou část věnuje i psychologii vnímání reklamy, která řeší otázku, jakým způsobem se dnešní marketéři pomocí triků snaží …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on the topic "Marketing and public space." The theoretical part defines terms such as: Marketing, marketing mix and advertisement. Further it defines outdoor advertising, its effectiveness and regulation. It defines the term public space and focuses on the media coverage. A large part is devoted to the psychology of perception of advertising that addresses the question …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/zqe2u/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
The Use and Impact of Advertising on Social Campaigns
Violina Radeva -
Vnímání outdoor reklamy vybranými cílovými skupinami obyvatel České republiky
Radim SMIČEK -
ROLE VENKOVNÍ REKLAMY V ČR A JEJÍ PŘEDPOKLÁDANÝ BUDOUCÍ VÝVOJ.
Sofiia Shevchuk -
Reklama & street art jako legální a nelegální formy privatizace veřejného prostoru.
Milena Pelinková -
Reklama a její vliv na zákazníka v současné společnosti
Nikola STAŇKOVÁ -
1. Teoretická část:\nl{}Identita místa ve fotografii\nl{}2. Praktická část:\nl{}a) autorská publikace: Veřejný prostor\nl{}b) volný výstavní soubor: Veřejný prostor
Dominika Nechalová -
Veřejný prostor - prostor pro umění
Lucie PAVLÍKOVÁ