Punk, hec a esence tvoření: Přerovské cesty od amatéra k profesionálnímu filmaři po roce 1989 – Bc. Štěpán Chalupa
Bc. Štěpán Chalupa
Diplomová práce
Punk, hec a esence tvoření: Přerovské cesty od amatéra k profesionálnímu filmaři po roce 1989
Punk, Whim and the Essence of Creation: Přerov’s Journeys from Amateur to Professional Filmmaker after 1989
Anotace:
Diplomová práce „Punk, hec a esence tvoření: Přerovské cesty od amatéra k profesionálnímu filmaři po roce 1989“ zkoumá proměny audiovizuální tvorby v Přerově po roce 1989 jako příklad širšího procesu deinstitucionalizace, demokratizace a decentralizace filmové kultury v postkomunistickém prostředí. Na základě analýzy individuálních tvůrčích trajektorií ukazuje, jak technologické inovace, rozpad tradičních …víceAbstract:
The master’s thesis “Punk, Whim and the Essence of Creation: Přerov’s Journeys from Amateur to Professional Filmmaker after 1989” examines the transformations of audiovisual creation in Přerov after 1989 as a case study of broader processes of deinstitutionalization, democratization, and decentralization of film culture in the post-communist context. Through the analysis of individual creative trajectories …víceKlíčová slova
audiovizuální tvorba Přerov amatérský film poloprofesionální film profesionální film deinstitucionalizace demokratizace tvorby decentralizace tvůrčí trajektorie autorská identita nezávislá scéna kulturní transformace postkomunismus kulturní autonomie technologická emancipace technoanarchismus lokální kultura kreativní ekonomika alternativní distribuce sociální kapitál audiovisual creation amateur film semi-professional film professional film deinstitutionalization democratization of creation decentralization creative trajectories authorial identity independent scene cultural transformation post-communism cultural autonomy technological emancipation techno-anarchism local culture creative economy alternative distribution social capital
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 5. 2025
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/m6qm4/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 6. 2025
- Vedoucí: PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D.
- Oponent: Mgr. et Mgr. Terézia Porubčanská, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury
Práce na příbuzné téma
-
Příležitosti prezentace vlastní fotografické tvorby pro studenty a čerstvé absolventy oboru Audiovizuální tvorba a divadlo
Sára Ciancimino -
Sociální digitalizace, digitální socializace. Audiovizuální tvorba a její uplatnění v pedagogické praxi.
Marta Svobodová -
Možnost rozšíření audiovizuální tvorby za pomocí 3D tisku
Petra Kopásková -
Alternativní přístupy při tvorbě digitálního matte paintingu
Veronika Bočková -
Tvorba a vnímání hudby v audiovizuální reklamě
Erika Hejčová