Why people buy food directly from farmers: Case study from Moldova – Dumitru-Claudiu Sănduță
Dumitru-Claudiu Sănduță
Diplomová práce
Why people buy food directly from farmers: Case study from Moldova
Abstract:
Moldova faces big shifts in the traditional way of doing groceries, less and less people visit farmers’ markets as supermarkets with cheaper products became more popular, leaving national small farmers in difficult position. This trend is particularly pronounced among younger generation who exhibit low interest in traditional markets and have higher interest for online grocery delivery or already prepared …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 4. 2024
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2024
- Vedoucí: doc. Ing. Miroslava Bavorová, Ph.D.
- Oponent: Andrea Pieroni, externi
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
S$\backslash$U ANDUȚ$\backslash$U A, Dumitru-Claudiu. \textit{Why people buy food directly from farmers: Case study from Moldova}. Online. Diplomová práce. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta tropického zemědělství. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/7zs0da/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta tropického zemědělstvíČeská zemědělská univerzita v Praze
Fakulta tropického zemědělstvíMagisterský studijní program:
International Development and Agricultural Economics
Práce na příbuzné téma
-
Model optimismu/pesimismu ve vztahu k vybraným osobnostním charakteristikám
Lívia Stašaková -
Potential of horizontal integration of the cashew value chain in the coastal region of Kenya
Winifred Okpo -
The Influence of E-Word of Mouth on Online Consumer Purchase Intention
Abhishekh Singh -
Impact of Apple's Culture on Consumer Behaviour
Sergio Mauricio Soto Cueto -
Influence of Culture on the Purchasing Behaviour
Prachi Ravindrasinh Jhala -
Farmers Markets as a Strategic Tool in Municipality Branding
Marek Matějka -
Social aspects of the demand for local food (case study on farmers’ markets)
Martin Staněk -
Students’ Views on Alternative Food Markets (the case of farmers’ markets)
Galina Ksenofontova
Název
Vložil
Vloženo
Práva