Reakce uživatelů sociálních sítí na politické příspěvky – Bc. Natálie Kořínková
Bc. Natálie Kořínková
Master's thesis
Reakce uživatelů sociálních sítí na politické příspěvky
Reaction of social network users to political posts
Abstract:
Cílem diplomové práce je vytvořit a aplikovat metodiku k rozpoznání fake news a politické propagandy. Dílčími cíli jsou analýza sociálních sítí politiků a politických stran se zaměřením na fake news, analýza reakcí jejich followerů na vybrané příspěvky a dotazníkové šetření. V teoretické části je popsán vývoj sociálních sítí a jejich fungování, politický marketing na sociálních sítích. Dále jsou objasněny …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to create and applicate methodology for recognition of fake news and political propaganda. Partial objectives are analysis of social media of politics and political parties with a focus on fake news, analysis of their followers’ reactions to chosen posts and a questionnaire survey. Evolution of social media and their function is described in the theoretical part, …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 3. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Václav Lohr, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOŘÍNKOVÁ, Natálie. \textit{Reakce uživatelů sociálních sítí na politické příspěvky}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2021. Available from: https://theses.cz/id/81enml/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
-
Politický marketing v mezinárodních vztazích
Zuzana Viglaská -
Politický marketing v české politice
Jakub Gorgol -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Communication Strategy as a component of Silvio Berlusconi's political marketing
Nicoll Marucciová -
Marketing Strategies of Political Parties in Ghana: A case study of the three Major Political Parties in Ghana.
Harriet Enyonam Kwawukume -
Politický marketing víťazov a porazených - medzinárodná komparácia
Lucia Szabóová -
Politický marketing včetně projektové studie
Martin Rusilo -
Politický marketing
Lukáš Jíra
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights