Obraz ženy v médiích - genderové stereotypy v médiích – Tereza KNOTKOVÁ
Tereza KNOTKOVÁ
Bachelor's thesis
Obraz ženy v médiích - genderové stereotypy v médiích
genderové stereotypy v médiích
Image of women in the media gender stereotypes in the media
Abstract:
Práce je rozdělena do dvou částí, z nichž první, teoretická část, vymezuje základní pojmy a sleduje pohledy na ženu v reklamě a v médiích. Druhá část práce je koncipována jako ryze praktická. Praktické cvičení si klade za cíl rozšířit povědomí studentů o genderových stereotypech prezentovaných médiích a současně zjistit, jakým způsobem jsou jimi tyto stereotypy vnímány. V závěru druhé části této práce …moreAbstract:
The work is divided into two parts, the first, theoretical part, defines the basic concepts and follows the view of woman in advertising and the media. The second part is designed as a purely practical. Practice aims to broaden students' awareness of gender stereotypes presented in the media and at the same time find out how they are perceived by those stereotypes. At the end of the second part of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2014
Accessible from:: 31. 3. 2014
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Michaela Svobodová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KNOTKOVÁ, Tereza. \textit{Obraz ženy v médiích - genderové stereotypy v médiích}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Theology. 2014. Available from: https://theses.cz/id/83kprr/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KNOTKOVÁ, Tereza. Obraz ženy v médiích - genderové stereotypy v médiích. Č. Bud., 2014. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 31.3.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 31. 3. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Teologická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of TheologyBachelor programme / field:
Social Care / Social and Charity Work
Theses on a related topic
-
Genderové role muže a ženy v reklamě
Barbora Botheová -
Romové a příroda: Obraz a realita
Vojtěch Pelikán -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Audience Expectations, Evaluations, and Trust in Czech Public Service Media in a Fragmented Media Environment
Klára Smejkal -
Empowering Media: Media Participation and Homelessness
Vojtěch Dvořák -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Space Race and Arms Race in the Western Media and the Czechoslovak Media
Věra Gábová -
Media Convergence: Networked Digital Media in Everyday Life of University Students
Tereza Dolejší
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights