Veronika Lopatová

Master's thesis

Vliv udržitelnosti fast fashion značek na věrnost zákazníků

The Impact of Sustainability of Fast Fashion Brands on Customer Loyalty
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je prozkoumat vliv udržitelných praktik značek v segmentu fast fashion, na věrnost zákazníků českého trhu. V literární rešerši se práce zabývá charakteristikou fenoménu fast fashion, jeho dopady na životní prostředí a společnost, a také konceptem udržitelné módy, zeleným marketingem a problematikou greenwashingu. Třetí kapitola práce se soustředí na vymezení významu …more
Abstract:
The primary goal of this thesis is to examine the influence of sustainable practices of brands in the fast fashion segment on customer loyalty in the Czech market. In the literature review, the thesis deals with the characteristics of the fast fashion phenomenon, its impact on the environment and society, as well as the concept of sustainable fashion, green marketing and greenwashing. The third chapter …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2024
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Michaela Stránská

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91607