Vliv udržitelnosti fast fashion značek na věrnost zákazníků – Veronika Lopatová
Veronika Lopatová
Master's thesis
Vliv udržitelnosti fast fashion značek na věrnost zákazníků
The Impact of Sustainability of Fast Fashion Brands on Customer Loyalty
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je prozkoumat vliv udržitelných praktik značek v segmentu fast fashion, na věrnost zákazníků českého trhu. V literární rešerši se práce zabývá charakteristikou fenoménu fast fashion, jeho dopady na životní prostředí a společnost, a také konceptem udržitelné módy, zeleným marketingem a problematikou greenwashingu. Třetí kapitola práce se soustředí na vymezení významu …moreAbstract:
The primary goal of this thesis is to examine the influence of sustainable practices of brands in the fast fashion segment on customer loyalty in the Czech market. In the literature review, the thesis deals with the characteristics of the fast fashion phenomenon, its impact on the environment and society, as well as the concept of sustainable fashion, green marketing and greenwashing. The third chapter …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91607
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2024
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Michaela Stránská
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91607
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Customer relationship as a key for modern marketing companies
Diana Khakimova -
Hodnocení spokojenosti zákazníka v kontextu Customer Journey
Petr Neuman -
CUSTOMER SATISFACTION
Sai Sivasankaran Palani -
Enhancing Customer Loyalty with Private Label Brands – Factors Influencing Success in the Health and Beauty Retail Industry
Charlotte Segebarth -
Attitudes towards sustainability in the fast fashion industry among young consumers in the Czech Republic
Sabrina Mamedova -
Importance of sustainability within the fashion industry in the purchase decision making process of Gen Z.
Gyuzal Kuspakova -
Second hand retailing in emerging markets – case for sustainability or economic frugality?
Zhibek Meirambekova -
Udržitelnost ve fast fashion: srovnání generací
Karolína Pavlíčková