Tréma. Psychická příprava na koncertní vystoupení. – Barbora Slobodníková
Barbora Slobodníková
Bakalářská práce
Tréma. Psychická příprava na koncertní vystoupení.
Stage fright. Psychological preparation for concert performance
Anotace:
Tato práce se věnuje problematice trémy před a po dobu koncertního vystoupení. Zkoumá předpoklady a podmínky, které umožňují její vznik. Dále se věnuje psychickým podmínkám, které jsou nutné pro kvalitní umělecký výkon. Mezi ty nejdůležitější patří správná motivace, koncentrace a zkušenost. Klíčovou složkou pro vyrovnaného muzikanta je hluboká koncentrace. Tento pojem však není vždy chápán správně …víceAbstract:
This work discusses problems of the stage fright before and during of a concert performance. It is examined assumptions and conditions which gives possibility for its creation. It is discussed psychological conditions which are essential for convincing musical performance. Motivation, concentration and experience are the most important components of successful interpreter. The key component for balanced …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
hudební interpretaceKlíčová slova
hudební psychologieKlíčová slova
trémaObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2013
- Vedoucí: Jindřich PAZDERA
- Oponent: Jiří TOMÁŠEK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Housle
Práce na příbuzné téma
-
Hudební režie historicky poučené interpretace na autentickém nástroji
Sarah Jedličková -
Hudební interpretace Pink
Tereza BOYKOVÁ -
Schubertova Sonáta B dur, D. 960 – filosofická interpretace
Dalimil Ševčík -
Problémy interpretace skladeb hudebního divadla se zaměřením na bicí nástroje
Kristýna Švihálková -
Projekt "Kašpárek v rohlíku", rozbor a interpretace jeho hudební i textové stránky
Martin GALIA -
Úvod do fysiologie paměti pro potřeby hudební interpretace
Ondřej Petera -
Flétnový koncert Zdeňka Lukáše: Interpretace s klavírem
Barbora Kulichová -
Klavírní duo - interpretace a zvukový záznam
Sarah Jedličková