Úkolově orientované vyučování dospělých na úrovni A2-B1 – Miloslava Králíčková
Miloslava Králíčková
Bachelor's thesis
Úkolově orientované vyučování dospělých na úrovni A2-B1
Using TBL for teaching adults at A2 – B1 levels
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na konkrétní vyučovací model, a to na úkolově orientované vyučování (TBL). Tento model zatím není příliš rozšířený, přesto že je podle mého názoru pro studenty velmi přínosný. Teoretická část této práce se zaměřuje především na objasnění toho, co přesně úkolově orientované vyučování obnáší a jaké jsou jeho části. Dále tato práce objasňuje definici pojmu "úkol", který je nejdůležitější …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on specific teaching model and it is task-based learning (TBL). This teaching model is not widespread, although, according to my opinion, it is very benefitial for students. The theoretical part of the thesis clarifies what exactly task-based learning is and what are its sections. Also it defines the concept of task, which is the most important part of this model and …moreKeywords
dospělý student společenský evropský referenční rámec úkolově orientované vyučování (TBL) úkol hlavní úkol výsledek fáze úkolově orientovaného vyučování modely vyučování adult learner common european framework of reference for languages task-based learning task main task outcome phases of task-based learning teaching models
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 9. 2016
Identifier:
http://is.akcentcollege.cz/th/4609/ac_b/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 9. 2016
- Supervisor: Mgr. Michal Tatarko, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jitka Urbanová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AKCENT CollegeAKCENT College
Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English as a Foreign Language
Theses on a related topic
-
Common European Framework of Reference and Language Testing
Darina JELÍNKOVÁ -
Zařazení úkolového vyučování do hodin anglického jazyka na 1. stupni základní školy
Barbora Randáková -
Designing and Implementing a Task-Based Teaching Sequence for Enhancing Pupils' Learning Experience
Veronika Blechová -
Task-Based Learning as a Motivational Tool in Teenage Classes
Kateřina Joklová