Incidental and Explicit Vocabulary Learning: Effects on Vocabulary Acquisition and Retention among Upper Secondary Students – Mgr. Anna Šťastná
Mgr. Anna Šťastná
Master's thesis
Incidental and Explicit Vocabulary Learning: Effects on Vocabulary Acquisition and Retention among Upper Secondary Students
Incidental and Explicit Vocabulary Learning: Effects on Vocabulary Acquisition and Retention among Upper Secondary Students
Anotácia:
Tato diplomová práce zkoumá dopad metod náhodného a explicitního učení se slovní zásobě na osvojování a uchovávání slovní zásoby u studentů středních škol. V úvodní části se diplomová práce věnuje teoretickému pozadí učení slovní zásoby a předním teoriím v této oblasti, čímž vytváří koncepční základ pro následné empirické zkoumání. Následně se práce zabývá nastíněním výzkumného rámce a zkoumáním jeho …viacAbstract:
This diploma thesis investigates the impacts of incidental and explicit vocabulary learning on vocabulary acquisition and retention among upper secondary students. In the initial section, the thesis delves into the theoretical background of vocabulary learning and leading theories in the field, establishing a conceptual foundation for empirical investigation. Subsequently, the thesis proceeds to outline …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nseib/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 6. 2024
- Vedúci: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ŠŤASTNÁ, Anna. \textit{Incidental and Explicit Vocabulary Learning: Effects on Vocabulary Acquisition and Retention among Upper Secondary Students}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/88af8u/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Efficiency of M-learning Applications in English Language Acquisition
Fojtík Fojtík -
The Influence of Adventure Video Games on Second Language Vocabulary Acquisition of EFL Secondary School Learners
Lucie Štolfová -
The Natural Approach to Second Language Acquisition at Preschool Institution
Jana Gajdova -
Graded Readers as a Source for Vocabulary Acquisition and Language Development
Soňa Shone -
Dyslexia and English Language Acquisition: Supporting Pupils with Dyslexia in Learning English Vocabulary
Natálie Šatná -
The Benefits of Shared Reading with Young Learners in English Language Acquisition
Kateřina Doležalová -
Teaching and learning prepositions for Czech speakers
Ryan Christian Adams -
Kognitivní teorie učení
David ŠROTT