Typológia vzťahov umenia a reklamy – Mgr. et Mgr. Veronika Marková
Mgr. et Mgr. Veronika Marková
Bachelor's thesis
Typológia vzťahov umenia a reklamy
The typology of the relations of art and advertising
Abstract:
The thesis is focused on different types of relations between art and advertising. It defines and analyzes the four basic models: the art against advertising, advertising in art, art in advertising and advertising of art that still remain subject to a breakdown. For eachtype refers to essential characteristics, specific features and problematic issues. The theoretical knowledge is then applied onthe …moreAbstract:
Bakalárska práca je zameraná na rôzne typy vzťahov medzi umením a reklamou. Definuje a analyzuje štyri základné modely: umenie proti reklame, reklama v umení, umenie v reklame a reklama umenia, ktoré ešte ďalej podliehajú podrobnejšiemu členeniu. Pri každom type poukazuje na podstatné znaky, špecifické vlastnosti a problematické otázky. Získané teoretické poznatky následne aplikuje a predstavuje na …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vlubk/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2012
- Supervisor: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
- Reader: Mgr. Zuzana Jayasundera
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Sponzoring a sportovní reklama hokejové soutěže
Ondřej Hudec -
Sponzoring a reklama ve sportu
Lenka Schettlová -
Sponzoring a reklama jako zdroj financování hokejového klubu
Petra Navrátilová -
Reklama, sponzoring, reprezentace a dary z účetního, daňového a právního pohledu
Petr Janečka -
Reklama a sponzoring v házenkářských klubech v České Republice
Hana Hublová -
Výtvarný jamming jako tvůrčí metoda podporující inkluzi v mateřské škole
Tereza Tomečková