Specifika individuální integrace dítěte s Downovým syndromem do mateřské školy – Mgr. Petra Ševčíková
Mgr. Petra Ševčíková
Bachelor's thesis
Specifika individuální integrace dítěte s Downovým syndromem do mateřské školy
The specifics of the individual integration of children with Down syndrome in kindergarten.
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje individuální integraci dívky s Downovým syndromem v běžné mateřské škole. Cílem práce je ověřit přínos integrace z pohledu zúčastněných osob a zhodnotit vliv integračního procesu na vývoj dítěte. První kapitola teoretické části charakterizuje Downův syndrom, jeho formy a etiologii, prenatální diagnostiku. Zabývá se dále vývojem dítěte s Downovým syndromem a možnostmi edukace …moreAbstract:
The bachelor thesis is focused on individual integration of a girl with Down syndrom in the mainstream kindergarten. The aim of the thesis is to verify the benefits of integration from the perspective of involved people and to highlight the impact of integration on the child´s development. The first chapter of the theoretical part deals with Down syndrom, the forms, etiology and the prenatal diagnostic …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wp7ls/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2013
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠEVČÍKOVÁ, Petra. \textit{Specifika individuální integrace dítěte s Downovým syndromem do mateřské školy}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/8a7mma/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Řád salesiánů a Dona Boska a výchova dětí
Petra HABEROVÁ -
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková -
Use of music in English language lessons with pupils diagnosed with ADHD and Dyslexia
Magdaléna Holbová -
Informační a komunikační technologie a jejich využití u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností
Petra Doležalová -
Včasnost zahájení a realizace logopedické intervence z pohledu rodičů dětí a žáků mateřských a základních škol
Lucie FAGULCOVÁ -
Souvislost mezi způsobem výchovy v rodině, vzděláním rodičů, školní úspěšností dítěte a postojem rodiny vůči škole a učitelům z pohledu dětí a jejich rodičů
Katrin Kadlecová -
Analýza vzdělávání žáků s mentálním postižením se zaměřením na využití Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování u žáků s Downovým syndromem
Kateřina Jiskrová -
Rodina s dítětem s Downovým syndromem
Dagmar POVOLNÁ