Pavlína Kubů

Master's thesis

Hodnota zákazníka jako podklad pro segmentaci a targeting ve vybrané společnosti

Customer Value as the Basis for Segmentation and Targeting in a chosen Company
Abstract:
Tato práce se zabývá jiným možným přístupem k segmentaci zákaznické základny ve zkoumané společnosti, než který společnost dosud využívá. Konkrétně se jedná o problematiku celoživotní hodnoty zákazníka. Z rešerše vyplývá několik možných přístupů a některé vybrané modely budou aplikovány na zákaznickou základnu v praktické části DP. Práce řeší nejen aplikaci vybraných modelů, ale především srovnání …more
Abstract:
This thesis deals with another possible approach to segmentation of the customer base in the surveyed company than the one currently used. Specifically, the issue of lifetime customer value is discussed. A review shows several possible approaches and some selected models will be applied to the customer base in the practical part of thesis. Work addresses not only the application of selected models …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2016
  • Supervisor: Tomáš Kincl
  • Reader: Michal Novák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/49887