Hodnota zákazníka jako podklad pro segmentaci a targeting ve vybrané společnosti – Pavlína Kubů
Pavlína Kubů
Master's thesis
Hodnota zákazníka jako podklad pro segmentaci a targeting ve vybrané společnosti
Customer Value as the Basis for Segmentation and Targeting in a chosen Company
Abstract:
Tato práce se zabývá jiným možným přístupem k segmentaci zákaznické základny ve zkoumané společnosti, než který společnost dosud využívá. Konkrétně se jedná o problematiku celoživotní hodnoty zákazníka. Z rešerše vyplývá několik možných přístupů a některé vybrané modely budou aplikovány na zákaznickou základnu v praktické části DP. Práce řeší nejen aplikaci vybraných modelů, ale především srovnání …moreAbstract:
This thesis deals with another possible approach to segmentation of the customer base in the surveyed company than the one currently used. Specifically, the issue of lifetime customer value is discussed. A review shows several possible approaches and some selected models will be applied to the customer base in the practical part of thesis. Work addresses not only the application of selected models …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/49887
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2016
- Supervisor: Tomáš Kincl
- Reader: Michal Novák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/49887
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Způsoby predikce dlouhodobé hodnoty zákazníka
Martin Pešek -
Customer lifetime value
Jakub Bendula -
Optimizing Customer Lifetime Value in Retail Banking
Tomáš Píhrt -
Metódy výpočtu Customer Lifetime Value a ich aplikácia v oblasti kozmetiky
Júlia Baraniaková -
Application of Customer Lifetime Value Model in Marketing Management of E-commerce
Pavel Jašek -
Integration of Voice of Customer into Customer Experience Measurement
Lucie Šperková -
Aspekty Customer journey na B2B trhu ve vybrané společnosti
Tereza Pavlová -
Customer satisfaction strategy in automotive industry - example of Škoda Auto
František Jůzl