Problematika reflexe a interpretace video reklamy v rámci koncepce estetické výchovy na středních školách – Bc. Barbora Wochnerová
Bc. Barbora Wochnerová
Master's thesis
Problematika reflexe a interpretace video reklamy v rámci koncepce estetické výchovy na středních školách
The issue of reflection and interpretation of video advertising and teaching concept of aesthetic education in secondary schools
Abstract:
Diplomová práce se zabývá televizními a reklamními videospoty. Zaměřuje se na jejich sekundární funkce, konkrétně estetické a kreativní. V rámci nich popisuje aspekty proměnlivé, subjektivní a ty, které proměnlivé nejsou. Práce definuje tvůrčí procesy, v jejichž kontextu se částečně opírá o film jakožto médium televizní reklamě ztvůrčího i žánrového hlediska nejbližší. Analyzuje také reklamy, kterým …moreAbstract:
This diploma thesis deals with television and video advertising spots. It focuses on their secondary functions namely aesthetic and creativity. Within the secondary functions, there are aspects that are variable and subjective and those that are not unalterable. The work defines creative processes, whose context is based on the medium of film. This medium is from creative and genre viewpoint closest …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qvt56/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jan Špaček
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
WOCHNEROVÁ, Barbora. \textit{Problematika reflexe a interpretace video reklamy v rámci koncepce estetické výchovy na středních školách}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2016. Available from: https://theses.cz/id/8btjnc/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education
Theses on a related topic
-
Creativity In Advertising Slogans Based On Word-Formation
Tomáš Vörös -
Transcultural aspect of Cannes Lions Festival of creativity in communications
Nadezda BOLBAT -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost
Oliver Holman -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit zákazníka a poskytnout mu zkušenost.
Jakub Kabourek -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost
Ksenia Lyuleeva -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost
Monika Horčíková -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost se značkou
Sabina Kulíková -
Kreativita v reklamě. Jak oslovit spotřebitele a poskytnout mu zkušenost
Anna Vocelová