Mgr. Hana Šimonová

Bachelor's thesis

Story-based syllabus in a secondary classroom

Story-based syllabus in a secondary classroom
Abstract:
Bakalářská práce s názvem „Story based syllabus in a secondary classroom,“ se zaměřuje na výzkum postojů učitelů českých základních škol vzhledem k výuce cizího jazyka. Cílem bylo zjistit, do jaké míry se při výuce cizího jazyka používají autentické materiály a navrhnout myšlenkovou mapu založenou na knize pro děti. Mapa může tvořit základ pro budoucí vytváření sylabů a konkrétních lesson planů založených …more
Abstract:
The bachelor thesis entitled ‘Story based syllabus in a secondary classroom, is focused on research of teachers’ attitudes towards teaching foreign language at Czech secondary schools. The aim is to find out to what degree authentic materials (stories) are used in foreign language education and suggest a mind map based on a book for young learners. The map is supposed to be a basis for further creation …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2013
  • Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Education / Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy