Konzumní hédonismus a hledání štěstí ve společnosti blahobytu – Bc. Doležal Doležal
Bc. Doležal Doležal
Master's thesis
Konzumní hédonismus a hledání štěstí ve společnosti blahobytu
Consuming hedonism and the pursuit of happiness in the welfare society
Abstract:
Tato diplomová práce obsahuje základní poznatky k pochopení samotného hédonismu, konzumní společnosti a blahobytu. Dále pak pracuje s jednotlivými faktory, které tvoří tyto pojmy. Převážně se jedná o tematiku spjatou s penězi a štěstím. Konzumní společnost, spotřební kultura, minimalismus a v neposlední řadě i škály, kterými lze tyto faktory měřit. Peníze jsou v současné době základem jednotlivých …moreAbstract:
This diploma thesis entitled "Consumer hedonism and the search for happiness in a welfare society" contains basic knowledge to understand the very hedonism, consumer society and welfare. The diploma also works with the individual factors that make up these concepts. This is mostly a topic related to money and happiness. Consumer society, consumer culture, minimalism and last but not least the scales …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2022
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/oirar/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2022
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Konzumní hédonismus a hledání štěstí ve společnosti blahobytu
Friedmannová Friedmannová -
Konzumní hédonismus a hledání štěstí ve společnosti blahobytu
Kristína Repaská -
Konzumní hédonismus a hledání štěstí ve společnosti blahobytu
Monika Berková -
Proměny životního stylu – predátorský hédonismus nebo dobrovolná skromnost?
Olga Maříková -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Jan Vošahlík -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Daniel Prejza -
Štěstí, spotřeba a konzumní společnost
Radka Kutilová -
Konzumní hédonismus a hledání štěstí ve společnosti blahobytu
Monika Berková