Výtvarná koncepce filmu "Wenceslas square" podle scénáře Christopera Markuse a Stephena McFeelyho na motivy povídky Arthura Phillipse. Praha osmdesátých let dvacátého století v hraném filmu. – Jana Železná
Jana Železná
Master's thesis
Výtvarná koncepce filmu "Wenceslas square" podle scénáře Christopera Markuse a Stephena McFeelyho na motivy povídky Arthura Phillipse. Praha osmdesátých let dvacátého století v hraném filmu.
ART CONCEPT OF THE FILM "WENCESLAS SQUARE", ACCORDING TO A SCREENPLAY BY CHRISTOPER MARKUS AND STEPHEN MCFEELY ON A STORY BY ARTHUR PHILLIPS, PRAGUE IN THE EIGHTIES OF THE TWENTIETH CENTURY IN A FEAT
Anotácia:
Diplomová práce se zabývá scénickým filmovým ztvárněním prostředí a dobové atmosféry 80. let 20. století v Praze. Úvodem jsou zachyceny kulturní a historické souvislosti 80. let, které nás uvádějí do optického vnímání této doby. K vytvoření celkového obrazu slouží výčet filmových snímků s typickým výtvarným ztvárněním zmíněných let. Zvláštní pozornost je pak věnována čtyřem celovečerním filmům, které …viacAbstract:
The diploma thesis deals with an interpretation of a scenic movie environment in eighties of the twentieth century. In the beginning, I tried to recognize the cultural and historical context of the eighties that introduce us to the optical perception of this time.For a full picture serves listing movie frames with typical visual representation of these years. Particular attention is given to four feature …viacKľúčové slová
česká kinematografieKľúčové slová
Praha (Česko)Kľúčové slová
80. léta 20. stol.Kľúčové slová
scénografické řešeníObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 1. 2014
- Vedúci: Ondřej NEKVASIL
- Oponent: Jan VLASÁK
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMaster programme / odbor:
Dramatická umění / Scénografie - film a televize
Práce na příbuzné téma
-
Výtvarná koncepce filmu "Rudý Mor" podle knihy Jacka Londona. Postapokalyptické filmy, historie a příklady ve světové kinematografii.
Stella Šonková -
Výtvarná koncepce filmu "Osudná vejce" podle povídky Michaila Bulgakova Osudná vejce (Rokovyje jajca, 1942). Adaptace ruské literatury ve světové kinematografii.
Kateřina Vocelová -
Výtvarná koncepce filmu "Puppet syndrom" podle scénáře Aleny Alovové na motivy románu Diny Rubiny "Petrushka syndrom". Motiv divadla a loutky ve světové kinematografii.
Petra Vencelidesová -
Výtvarná koncepce filmu "The Brigands of Rattleborge" podle scénáře S. Craig Zahler, western jako filmový žánr, historie a příklady ve světové kinematografii
Marie Strnadová -
Výtvarná koncepce filmu "The Steel Spring" na motivy románu Per Wahloo "Stalsprangert", vize Sary Bergmark Elfgren na motivy románui Per Wahloo "Stalsprangert, vize postapokalyptického světa ve světové kinematografii.
Tomáš Jaroš -
Výtvarná koncepce knihy Siri Pettersen "Ódinovo dítě" - první díl fantasy trilogie Havraní kruhy
Jitka Šelepová -
Koncepce lesa ve výtvarném projevu
Jana LIMROVÁ -
Výtvarná koncepce filmového zpracování groteskního romaneta Ladislava Klímy "Utrpení knížete Sternenhocha", problematika vizualizace duševního stavu ve filmovém díle na příkladech z české a světové kinematografie
Adéla Brabcová