Teching Features of Informal Face-to-Face Conversation – Bc. Šárka Kostelníčková
Bc. Šárka Kostelníčková
Master's thesis
Teching Features of Informal Face-to-Face Conversation
Teaching Features of Informal Face-to-Face Conversation
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o výuce prvků charakteristických pro neformální konverzaci u žáků základní školy. Hlavním cílem práce je vytvořit sérii aktivit, které rozvíjejí komunikační dovednosti žáků. Výuka prvků charakteristických pro neformální konverzaci je ilustrována na příkladech výukových sekvencí. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První část je teoretická. Zaměřuje se na lingvistické …moreAbstract:
This Diploma Thesis deals with teaching features of informal face-to-face conversation to pupils at a primary school. The main objective of the thesis is to devise and design a series of activities that will contribute to the development and improvement of pupils´ communicative competence in English. The teaching process is exemplified on teaching sequences that focus on features of informal face-to …moreKeywords
Styl stylisticky významné znaky lingvistika pragmatika sémantika dimenze situačního omezení funkční styly v angličtině mluvený a psaný projev lingvistická analýza konverzace princip spolupráce střídání se v řeči ustálené obraty rozlišující znaky textu zdvořilost v jazyce nejednoznačnost plynulost vágní jazyk rutinní výrazy používané v konverzaci gramatické znaky konverzace učení a osvojování jazyka komunikativní kompetence metody prvky Zaujmout Studovat a Aktivovat zpětná vazba oprava výukové sekvence aktivity Povědomí Kontrolované procvičování a Samostatné používání jazykových dovedností. Style stylistically distinctive features linguistics pragmatics semantics dimensions of the situational constraint the functional styles of English conversation speech and writing linguistic analysis of conversation the cooperative principle turn-taking adjacency pairs discourse markers politeness inexplicitness fluency vague language conversational routines grammatical markers of conversation language learning and acquisition communicative competence methods Engage Study and Activate elements feedback correction teaching sequences the presentation Awareness Controlled Practice Free Usage.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ekn4u/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2011
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Střídání mluvčích v online výuce angličtiny při zaměření mluvčích na význam a komunikaci
Ludmila Špačková -
Linguistic and translatological analysis of a professional text in the field of medicine
Kristýna Boháčová -
Tweeting as a New Style of Political Discourse: Linguistic Analysis of Donald Trump’s Tweets
Lenka Fišbachová -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková -
“Let’s Talk About Today’s Sponsor” - a Linguistic Analysis of YouTube’s Endorsement-Based Affiliate Advertisement
Anna Havránková -
Linguistic Analysis of Brand and Product Names: A Contrastive Study
Jakub Schwan -
Linguistic analysis of Boris Johnson’s political speeches
Tadeáš Strnad -
Question as a Cross-Examination Strategy to Discredit a Witness: A Linguistic Analysis of the Defamation Case Johnny Depp V. Amber Heard
Karin Nestešová