Didaktické hry a cvičení v edukaci žáka s Downovým syndromem a jejich efektivita vzhledem ke vzdělávacím oblastem RVP ZŠS – Bc. et Bc. Radka Lišková
Bc. et Bc. Radka Lišková
Diplomová práce
Didaktické hry a cvičení v edukaci žáka s Downovým syndromem a jejich efektivita vzhledem ke vzdělávacím oblastem RVP ZŠS
Didactic games and exercises in education of pupil with Down syndrome and its effectivity in relation to educational areas of „RVP ZŠS“ - Framework of educational program for special elementary schools
Anotace:
Diplomová práce je věnována problematice integrativního vzdělávání žáka s Downovým syndromem a posouzení vybraných her a cvičení ve výzkumném projektu na efektivitu tohoto vzdělávání. Text je členěn do čtyř kapitol. První kapitola je věnována definici Downova syndromu z hlediska pojmu, etiologie a forem, diagnostiky a fyziognomických zvláštností a zdravotních komplikací. Druhá kapitola se věnuje možnostem …víceAbstract:
This thesis is dedicated to dilemma of integrative education of pupil with Down Syndrome and examination of selected games and exercises in the research project and their effectivity for this education. Text is structured into four chapters. First chapter is dedication to definition of Down Syndrome from the point of view of term, etiology and forms, diagnostics and physiognomic oddity and health complications …víceKlíčová slova
Downův syndrom edukace integrace inkluze genetická porucha kognitivní funkce individuální vzdělávací plán asistent pedagoga osobní asistent speciálně pedagogické centrum mentální postižení žák se speciálními vzdělávacími potřebami kompetence základní škola.Down Syndrome education inclusion genetic disorder cognitive functions (cognition) individual education plans teaching assistant personal assistant special education center mental disability pupil with special educational needs elementary school.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 4. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bh99g/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 5. 2015
- Vedoucí: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
- Oponent: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
LIŠKOVÁ, Radka. \textit{Didaktické hry a cvičení v edukaci žáka s Downovým syndromem a jejich efektivita vzhledem ke vzdělávacím oblastem RVP ZŠS}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2015. Dostupné z: https://theses.cz/id/8ju7vg/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ