Komunikace podniku ve vztahu ke sportu; přínosy pro podnik ze sponzoringu sportovních klubů – Ing. Martin Šikola
Ing. Martin Šikola
Master's thesis
Komunikace podniku ve vztahu ke sportu; přínosy pro podnik ze sponzoringu sportovních klubů
The company's communication in relation with the sports; the advantages of sponsoring the sports clubs
Abstract:
Tato práce se zabývá komunikací podniku ve vztahu ke sportovnímu sponzoringu. Zařazuje sponzoring do marketingu jako celku s cílem poukázat na nedůležitější výhody sponzorování především sportovních klubů. V teoretické části práce řeší význam sportu jako ekonomického fenoménu, sportovní produkty, obecné propojení firem se sportem apod. Dále pak sportovní zprávy, význam loga a sportovní idoly. Praktická …moreAbstract:
This thesis is focused on the company‘s communication in relation with the sports sponsoring. It inserts the sponsoring in the marketing complex with the target of pointing out the most important advantages of sponsoring the sports clubs especially. In the theoretical part is unrevealing the significance of sports as an economic phenomenon, the sports products, general interconnection between companies …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2008
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/pszzk/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2008
- Supervisor: doc. Ing. František Nahodil, CSc.
- Reader: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠIKOLA, Martin. \textit{Komunikace podniku ve vztahu ke sportu; přínosy pro podnik ze sponzoringu sportovních klubů}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2008. Available from: https://theses.cz/id/8jv3gl/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Sport Marketing and Its Social Implications
Oleksandr Reshetar -
Content marketing a jeho využití v marketingu sportovních služeb
Vojtěch Pulec -
Sportovní marketing
David ZADÁK -
Projekt - dokumentární film: Klub je mrtev, ať žije klub!
Jan Švec -
Integrovaná výuka českého jazyka a literatury na základě románu P. Soukupové Klub divných dětí
Anna Kovalská -
Klub mladých diváků Brno pohledem jeho dospívajících členů
Barbora Gajdošová -
Sportovní klub: funkce, zdroje, problémy
Radek Holeňa -
Klub Českých turistů a jeho role v cestovním ruchu
Novotná Novotná