Price discrimination theory and its online practice – Asilbek Yusupov
Asilbek Yusupov
Master's thesis
Price discrimination theory and its online practice
Price discrimination theory and its online practice
Abstract:
V době aktivního růstu e-commerce se problém cenové diskriminace, který využívá velké množství podniků, stává zásadním. Tato práce se zabývá problematikou cenové diskriminace a její aplikací v rámci regionu EU. V teoretické části práce jsou diskutovány různé typy a formy cenové diskriminace a její využití na různých trzích. Analýzou práva na ochranu údajů v oblasti EU bylo zjištěno, že neexistuje žádný …moreAbstract:
In the era of the active growth of e-commerce, the problem of the price discrimination, used by big number of businesses, becomes vital. This paper studies the problem of the price discrimination and its application within the EU region. As the theoretical part of the thesis the different types and forms of the price discrimination and its usage in the different markets are discussed. Having analyzed …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2022
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/er2a2/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Petr Mach, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
YUSUPOV, Asilbek. \textit{Price discrimination theory and its online practice} [online]. Praha, 2022 [cit. 2023-06-04]. Available from: https://theses.cz/id/8jyqdr/. Master's thesis. University of Finance and Administration. Thesis supervisor Ing. Petr Mach, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Application of price discrimination methods to increase firm's profit
Hoa Thi Tran -
E-commerce Strategy and Online Marketing of Ellex Company
Barbora Dolanská -
Analýza rozdílů online a offline word-of mouth v kontextu interkulturálních rozdílů – implikace pro mezinárodní marketing v e-commerce
Dušan Mladenović -
Online marketing pro online supermarket
Tereza Drtinová -
Growth Strategy of iPrice on the E-commerce Market in South East Asia
Tomáš Hons -
Hashtag jako nástroj marketingu pro e-commerce
Anastasiya Zbaratska -
Návrh a implementace SEO strategie v oblasti e-commerce
Martin Matoušek