Michal Procházka

Bachelor's thesis

Implementace mezinárodního konceptu Costa Coffee na český trh formou franchisingu

Implementation of the international concept Costa Coffee on the Czech market in the form of franchising
Abstract:
Tato bakalářská práce podává teoretický přehled o franchisingu, jeho fungování a nezbytných náležitostech. Zabývá se implementací mezinárodního konceptu právě pomocí franchisingu na český trh. Zaměřuje se na kavárenský průmysl a detailněji pak na společnost Costa Coffee, jako na příklad již etablovaného zahraničního konceptu. Dále tato práce popisuje strukturu tohoto konceptu a vývoj jeho působení …more
Abstract:
This bachelor thesis presents a theoretical overview of franchising, its functions and other necessary related elements. It considers the implementation of an international concept on the Czech market through franchising. It focuses on the coffee industry, particularly at the Costa Coffee company, as an example of an established international concept. Furthermore, this thesis describes the structure …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 6. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2016
  • Supervisor: Jaroslav Halík
  • Reader: Hana Motyčková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/49877