Implementace mezinárodního konceptu Costa Coffee na český trh formou franchisingu – Michal Procházka
Michal Procházka
Bachelor's thesis
Implementace mezinárodního konceptu Costa Coffee na český trh formou franchisingu
Implementation of the international concept Costa Coffee on the Czech market in the form of franchising
Abstract:
Tato bakalářská práce podává teoretický přehled o franchisingu, jeho fungování a nezbytných náležitostech. Zabývá se implementací mezinárodního konceptu právě pomocí franchisingu na český trh. Zaměřuje se na kavárenský průmysl a detailněji pak na společnost Costa Coffee, jako na příklad již etablovaného zahraničního konceptu. Dále tato práce popisuje strukturu tohoto konceptu a vývoj jeho působení …moreAbstract:
This bachelor thesis presents a theoretical overview of franchising, its functions and other necessary related elements. It considers the implementation of an international concept on the Czech market through franchising. It focuses on the coffee industry, particularly at the Costa Coffee company, as an example of an established international concept. Furthermore, this thesis describes the structure …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 6. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/49877
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2016
- Supervisor: Jaroslav Halík
- Reader: Hana Motyčková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/49877
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
International comparative analysis of the implementation of the Smart city concept
Martina Vintrová -
Data Lake concept in the environment of an international organization
Malika Rakhmanova -
Defining the “International Community” in the context of current International Relations
Jean-Claude Gilbert Kpakpo-Amadote -
Defining the "International Community" in the context of current International Relations
Jean-Claude Gilbert Kpakpo-Amadote -
The Concept of a Joint Criminal Enterprise - International Criminal Tribunal for the Former Yugoslavia and Special War Crimes Chamber of the State Court of Bosnia and Herzegovina
Kateřina Uhlířová -
Možnosti marketingové orientace kavárenských řetězců v ČR z hlediska očekávaní zákazníků a nabízených služeb kavárenského odvětví
Maxim Panfilov -
Franchising jako možnost pro podnikání kavárenských podniků.
Lukáš ZRZAVÝ -
Marketingová komunikace společnosti Cafe Eternity
Lucie Onderková