Cesta do hlubin Švankmajerovy tvorby – Adriana RYBÁŘOVÁ
Adriana RYBÁŘOVÁ
Bakalářská práce
Cesta do hlubin Švankmajerovy tvorby
The journey into the depths of Švankmajer's art creation
Anotace:
Bakalářská práce pojednává o díle českého výtvarníka, animátora a režiséra Jana Švankmajera a o možnosti interpretace jeho tvorby. Zprvu se zabývá problematickou otázkou interpretace uměleckého (surrealistického) díla optikou psychoanalýzy, při ohledu na vývoj disciplíny. Dále sleduje vybraná východiska a aspekty umělecké tvorby vzhledem k dílu Švankmajera. Teoretické modely jsou aplikovány v další …víceAbstract:
The Bachelor thesis discusses the work of Czech artist, animator and director Jan Svankmajer and the possibilities of interpretation of his work. At first the thesis deals with a problematic issue of artistic (surrealist) interpretation of work according to psychoanalysis, with regard to the development of the discipline. Further the thesis monitors selected aspects of artistic creation due to the …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 1. 2012
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: MgA. Stanislav Zeman
Citační záznam
Jak správně citovat práci
RYBÁŘOVÁ, Adriana. Cesta do hlubin Švankmajerovy tvorby. Č. Bud., 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaJIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Psychologie / Arteterapie
Práce na příbuzné téma
-
1) Následovníci Jana Švankmajera v animovaném filmu 2) Poslední blboun - kombinovaný animovaný film
Jiří NOVÁK -
Generativní umění: Metoda, praxe či analogie pro paradigma teorie komplexity v umění?
Johana Rybářová -
Umění jako technologie – případová studie sbírky Muzea moderního umění Olomouc
Petr Gerneš -
Propagace současného umění v době COVIDu - analýza online aktivit Centra současného umění DOX
Daria Dymova -
Využití nových médií a prezentace digitálního umění na Brno Art Open (2008–2022). Příspěvek k lokální historii mediálního umění
Simona Hladůvková -
Student umění jako návštěvník galerie. Případová studie Krajské galerie výtvarného umění ve Zlíně.
Veronika Žídková -
Autonomie umění mimo instituce umění
Filip Hauser -
Muzeum jako misto prezentace umeni, MuseumsQuartier a Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien
Lucie Drdová