Verwendung des induktiven Weges der Grammatikvermittlung im Rahmen des pädagogischen Praktikums – Bc. Aneta Kletzanderová
Bc. Aneta Kletzanderová
Bachelor's thesis
Verwendung des induktiven Weges der Grammatikvermittlung im Rahmen des pädagogischen Praktikums
Application of inductive way by the mediation of grammar in praxis
Abstract:
The theoretical part of the bachelor thesis „ Application of inductive way by the mediation of grammar in praxis” is focused on the description of important grammatical theories, methods and ways of grammar mediation when teaching foreign language. The emphasis is put on the inductive approach to the grammar. The core of the thesis consists of the empirical part that includes the research verifying …moreAbstract:
V teoretické části bakalářské práce „Použití induktivní cesty při zprostředkování gramatiky v rámci pedagogické praxe“ jsou stručně popsány důležité gramatické teorie, metody a způsoby zprostředkování gramatiky při výuce cizího jazyka. Důraz je kladen na induktivní přístup ke gramatice. Jádro práce tvoří empirická část, která obsahuje výzkum, ověřující efektivitu induktivní cesty zprostředkování gramatiky …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z2zec/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2016
- Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KLETZANDEROVÁ, Aneta. \textit{Verwendung des induktiven Weges der Grammatikvermittlung im Rahmen des pädagogischen Praktikums}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/8mjlhi/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language
Theses on a related topic
-
Grammatik – einer der wichtigsten Bestandteile des Fremdsprachenunterrichts. Die Präsentation des grammatischen Stoffes in verschiedenen Lehrwerken des Deutschen.
Radka Svítilová -
Comparison of ELT Coursebooks for Lower Secondary Schools in Terms of Teaching Grammar
Marek Antal -
Presentation of Relative Clauses in Grammar Manuals and in Selected ESL Course Books (across all the Appropriate Levels of Profficiency)
Pavla Traugottová -
The presentation of grammar in English lower-secondary school textbooks
Adéla FLOREOVÁ -
Induktivní a deduktivní přístup při výuce gramatiky německého jazyka
Simona Tušicová -
Příklady dobré praxe výuky anglické gramatiky induktivní metodou
Markéta MARTÍNKOVÁ -
Metody ve výuce anglické gramatiky
Ivona JELÍNKOVÁ -
Technika řízeného objevování (guided discovery) ve výuce gramatiky studentů na úrovni B1.
Lucie Houdová