Bc. Jana Frantíková

Master's thesis

The Language of Advertisements

The Language of Advertisements
Abstract:
Diplomová práce s názvem Jazyk reklamy: Analýza Audiovizuální Automobilové Reklamy se zabývá analýzou lingvistických a audiovizuálních jevů, které se objevují v reklamě určené pro televizní nebo internetové vysílání. Teoretická část představuje nejtypičtější znaky, které se objevují v reklamě obecně. Analýza 71 náhodných vzorků automobilové reklamy a její výsledky jsou popsány v praktické části diplomové …more
Abstract:
Diploma thesis Language of Advertising: Analysis of Audiovisual Car Advertisements deals with the analysis of linguistic and non-linguistic features appearing in the advertisements that are meant for TV and internet broadcasting. The theoretical part introduce the most typical features that occur in the advertisements in general. The analysis of 71 random samples of car advertisements was executed …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2018
  • Supervisor: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta