Bc. Jana Frantíková
Master's thesis
The Language of Advertisements
The Language of Advertisements
Abstract:
Diplomová práce s názvem Jazyk reklamy: Analýza Audiovizuální Automobilové Reklamy se zabývá analýzou lingvistických a audiovizuálních jevů, které se objevují v reklamě určené pro televizní nebo internetové vysílání. Teoretická část představuje nejtypičtější znaky, které se objevují v reklamě obecně. Analýza 71 náhodných vzorků automobilové reklamy a její výsledky jsou popsány v praktické části diplomové …moreAbstract:
Diploma thesis Language of Advertising: Analysis of Audiovisual Car Advertisements deals with the analysis of linguistic and non-linguistic features appearing in the advertisements that are meant for TV and internet broadcasting. The theoretical part introduce the most typical features that occur in the advertisements in general. The analysis of 71 random samples of car advertisements was executed …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ynl6a/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2018
- Supervisor: doc. Mgr. Olga Dontcheva-Navrátilová, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Využití metod ML a XAI pro detekci anomálií z událostních logů v automobilovém průmyslu v jazyce Python
Kateřina Remešová -
Aplikace strojového zpracování jazyka v automobilovém průmyslu
František ŠPAČEK -
Vybrané jazykové lexikální, stylistické a další specifické prostředky reklam z oblasti automobilového průmyslu v soukromých televizních stanic v České republice
Jaroslava ŠOHAJOVÁ -
Lexikografická analýza hesel z tematické oblasti "automobilový průmysl" v tištěných a internetových slovnících.
Klára TŮMOVÁ -
Audio-visual Metaphor in Automotive Advertisement
Lucie Svobodová -
Persuasive Strategies in Iphone Advertisement
Jana Kadavá -
Metaphors in Advertising
Vladimir Srebnitskiy -
Coca-Cola Advertising: Discourse Analysis
Kristýna Kvizdová