Markéta HÁŠOVÁ

Master's thesis

Využití metody IBSE a vyhodnocení její efektivity při výuce přírodovědy ve třetím ročníku základní školy.

Application of the method IBSE and evaluate its effectiveness in the teaching of science in the third year of primary school.
Abstract:
Předmětem této práce je představení širší veřejnosti metodu badatelsky orientovaného vyučování (BOV, Inquiry-based science education - IBSE). Tato metoda spočívá v tom, že žáci během řešení předloženého problému budou pracovat samostatně a učitel se stává pouhým pozorovatelem a rádcem. Úkol, který je pro účel diplomové práce použit, není obsažen v žádné učebnici prvouky. V teoretické části se objasňují …more
Abstract:
The object of this work is to introduce the Inquiry-Based Science Education (IBSE) to a wider public. This method relies on the fact that students work independently during solving the problem and the teacher becomes a mere observer. A task that is used for the purpose of this diploma thesis, it is not included in any textbook of Natural Science. In the theoretical part we explain terms as IBSE method …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 3. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 4. 2015
  • Supervisor: PhDr. Roman Kroufek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HÁŠOVÁ, Markéta. Využití metody IBSE a vyhodnocení její efektivity při výuce přírodovědy ve třetím ročníku základní školy.. Ústí nad Labem, 2015. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Primary School Teacher Education / Teaching for Primary Schools - Special Pedagogy