Iuliia Trofimchuk

Master's thesis

Antecedents of successful private label business in the Czech retail environment

Předpoklady pro úspěšný rozvoj privátních značek na českém maloobchodním trhu.
Abstract:
Vývoj privátních značek maloobchodních řetězců je jedním ze slibných konceptů pro budování vztahů mezi maloobchodem a zákazníky. Privátní značky se mnohde vyvinuly z původně levných komoditních produktů do značek konkurenceschopných s nákladně budovanými značkami výrobců. Tato diplomová práce se zabývá tím, jak zákazníci vnímají privátní značky maloobchodníků a jaké jsou klíčové faktory jejich úspěchu …more
Abstract:
The development of private label brands is one of the most promising directions for connection between retailers and customers. Private label brands have grown from cheap second-rate products to the competitors to popular manufacturer brands. This master’s thesis studies customers’ perception of private label brands in the Czech Republic and key success factors which influence customers’ decisions …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2019
  • Supervisor: Květa Olšanová
  • Reader: Pavla Neumannová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/76703