Antecedents of successful private label business in the Czech retail environment – Iuliia Trofimchuk
Iuliia Trofimchuk
Master's thesis
Antecedents of successful private label business in the Czech retail environment
Předpoklady pro úspěšný rozvoj privátních značek na českém maloobchodním trhu.
Abstract:
Vývoj privátních značek maloobchodních řetězců je jedním ze slibných konceptů pro budování vztahů mezi maloobchodem a zákazníky. Privátní značky se mnohde vyvinuly z původně levných komoditních produktů do značek konkurenceschopných s nákladně budovanými značkami výrobců. Tato diplomová práce se zabývá tím, jak zákazníci vnímají privátní značky maloobchodníků a jaké jsou klíčové faktory jejich úspěchu …moreAbstract:
The development of private label brands is one of the most promising directions for connection between retailers and customers. Private label brands have grown from cheap second-rate products to the competitors to popular manufacturer brands. This master’s thesis studies customers’ perception of private label brands in the Czech Republic and key success factors which influence customers’ decisions …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76703
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2019
- Supervisor: Květa Olšanová
- Reader: Pavla Neumannová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76703
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Analýza spotřebitelského vnímání privátních značek v retailu
Martina Kalivodová -
Impact of External Communication on Consumer Buying Behavior
Hemisha Patel -
Love and tears: emotions on media as a part of marketing strategy
Anna Slabunova -
Marketing strategy of Coca Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market
Anna Větrovcová -
Vliv privátních značek na nákupní chování spotřebitele generace Z
Tereza Bagarová -
Spotřební chování s ohledem na privátní značky
Magdalena Tylšová -
Vliv značky na nákupní rozhodování spotřebitele se zaměřením na privátní značky retailových řetězců v České republice
Andrea Daďová -
Porovnání vlivu brandingu originálních a privátních značek na chování spotřebitele
Anna Klašková