Šárka HORSÁKOVÁ

Bachelor's thesis

Výrazové prostředky v reklamě na jídlo

Linguistic Means in Food Advertising
Abstract:
In this bachelor thesis I focus on linguistic means in food advertising which are found in written form of American ads, picked from particular magazines. The theoretical part explains definitions of terms which are essential for understanding of the research and it compares different sources and their definitions. The practical part is focused on the research of linguistic means on morphological, …more
Abstract:
V této bakalářské práci se zabývám výrazovými prostředky v reklamě na jídlo na základě amerických psaných reklam z vybraných časopisů. Teoretická část vysvětluje definice termínů nezbytné pro pochopení výzkumu a dále porovnává různé zdroje a jejich definování daných termínů. Praktická část se zaměřuje na výzkum výrazových prostředků v oblasti morfologie, lexikologie a syntaxe.
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2009
Accessible from:: 14. 5. 2009
Identifier: 11209

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2009
  • Supervisor: PhDr. Katarína Nemčoková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HORSÁKOVÁ, Šárka. Výrazové prostředky v reklamě na jídlo. Zlín, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 14. 05. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 14. 5. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.