Jitka FRIČOVÁ
Bachelor's thesis
Etika a korektnost v reklamě
Ethics and correctness in advertising
Abstract:
Cílem práce je posoudit oblast etiky z hlediska jejího začlenění do reklamy, zjistit a zhodnotit situaci povědomí vybraného segmentu spotřebitelů o dané problematice pomocí dotazníkového šetření. První část práce se věnuje základním pojmům, jako jsou etika, podnikatelská etika, morálka a reklama, nastíněny jsou obchodní praktiky a jejich techniky. Celá jedna kapitola je věnována problému etiky v reklamě …moreAbstract:
The goal of this thesis is to review the role of ethics in advertisement; evaluate the consciousness of target group of consumer using survey-based research. The first part of the thesis covers basic topics: ethics, ethics in advertising, trade practices, business ethics, advertisement. One chapter is dedicated to the ethics in advertising and its regulation and auto-regulation. The ethical codex in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2014
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lenka Čechurová
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
FRIČOVÁ, Jitka. Etika a korektnost v reklamě. Plzeň, 2014. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta ekonomická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta ekonomickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of EconomicsBachelor programme / field:
Economics and Management / Retail Management
Theses on a related topic
-
Podnikatelská etika v obchodních organizacích
Kateřina Krupauerová -
Etika a korektnost v reklamě
Daniela PLATZOVÁ -
Etika a korektnost v reklamě
Kristýna HORNÍKOVÁ -
Etika v reklamě
Ekaterina Tishchenko -
Společenská odpovědnost firem a podnikatelská etika pohledem spotřebitele
Lucie ŠILHAVÁ -
Etika v podnikatelské činnosti
Michal Lonský -
Etika v podnikatelské činnosti
Abylaikhan Tulentayev -
Etika obchodního jednání
Jana KOPECKÁ