Bc. Petra Slezáková

Bachelor's thesis

Podíl reklamy na problémech soudobého způsobu života společnosti

The share of advertising on the problems of contemporary society’s life
Abstract:
Bakalářská práce je vzhledem k velké rozsáhlosti tématu zaměřena především na identifikaci negativních vlivů konkrétních reklamních sdělení na životní styl člověka. V teoretické části dochází k vymezení základních pojmů spojených s tímto tématem. Jedná se například o pojmy reklama, životní styl, životní způsob, životní sloh, volný čas, atd. Část praktická vzniká na základě výzkumné sondy, jejíž hlavním …more
Abstract:
The thesis is due to the large breadth of the topic focused on identifying the negative effects of specific advertising messages on human lifestyle. The theoretical part defines the basic concepts related to this topic. It for example talks about the notions of advertising, life style, manner of life, leisure, etc. The practical part is based on probe research, whose main task is to confirm the hypothesis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 7. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 8. 2012
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication