Podíl reklamy na problémech soudobého způsobu života společnosti – Bc. Petra Slezáková
Bc. Petra Slezáková
Bachelor's thesis
Podíl reklamy na problémech soudobého způsobu života společnosti
The share of advertising on the problems of contemporary society’s life
Abstract:
Bakalářská práce je vzhledem k velké rozsáhlosti tématu zaměřena především na identifikaci negativních vlivů konkrétních reklamních sdělení na životní styl člověka. V teoretické části dochází k vymezení základních pojmů spojených s tímto tématem. Jedná se například o pojmy reklama, životní styl, životní způsob, životní sloh, volný čas, atd. Část praktická vzniká na základě výzkumné sondy, jejíž hlavním …moreAbstract:
The thesis is due to the large breadth of the topic focused on identifying the negative effects of specific advertising messages on human lifestyle. The theoretical part defines the basic concepts related to this topic. It for example talks about the notions of advertising, life style, manner of life, leisure, etc. The practical part is based on probe research, whose main task is to confirm the hypothesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 7. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/b3x6w/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 8. 2012
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Úloha psychologie při tvorbě reklamy
Petra Vojarová -
Role kultury v psychologii reklamy
Tereza Kleinová -
Vliv reklamy na spotřebitele
Petra Metelková -
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Psychologie reklamy balených minerálních vod
Vojtěch Šimák -
Psychologie reklamy a její využití pro image organizace
Jan Bažant -
Psychologie reklamy
Martina Řehořová -
Aktuální trendy v oblasti psychologie reklamy
Natálie Sátrová