Obsahová analýza reklamních sdělení výrobců automobilů – Šárka DVOŘÁKOVÁ
Šárka DVOŘÁKOVÁ
Master's thesis
Obsahová analýza reklamních sdělení výrobců automobilů
Content Analysis of Automobile Manufacturers' Advertising Strategies
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat, na vzorku deseti televizních reklam, jaké deklarované a skryté obsahy výrobci automobilů umisťují do těchto reklamních sdělení a jaké emoce nebo chování se tím snaží u spotřebitelů vyvolat. V části teoretické se zabývá problematikou marketingových strategií, využití psychologie v oblasti marketingu, televizní reklamou, zákony upravujícími televizní reklamu …moreAbstract:
This diploma thesis aims to describe, using a sample of ten TV commercials, what contents (pronounced and hidden) are being shown by the automobile manufacturers in their car commercials. It also aims to explain what emotions or behavioural responses are these contents meant to provoke. The theoretical part contains chapters about marketing strategies, the different uses of psychology within marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 3. 2014
Accessible from:: 26. 3. 2014
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Matúš Šucha, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DVOŘÁKOVÁ, Šárka. \textit{Obsahová analýza reklamních sdělení výrobců automobilů} [online]. Olomouc, 2014 [cit. 2023-05-30]. Available from: https://theses.cz/id/8tltfo/. Master's thesis. Palacký University Olomouc, Philosophical Faculty. Thesis supervisor PhDr. Matúš Šucha, Ph.D.
The right form of listing the thesis as a source quoted
DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Obsahová analýza reklamních sdělení výrobců automobilů. Olomouc, 2014. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 26.3.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 26. 3. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Philosophical FacultyMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Televizní reklama v automobilovém průmyslu
Ludmila Zelená -
Product placement jako forma reklamy a jeho vliv na veřejnost
Ivana Vlčková -
Nekalá soutěž se zaměřením na reklamu a product placement
Barbora Krakešová -
Skrytá reklama a product placement v českých mediích
Šárka Růžičková -
Product placement a jeho využití v rámci integrované marketingové komunikace
Petra Franková -
Product placement ve videohrách
Jakub LACHMAN -
Product placement na blogu a míra jeho uvědomění spotřebitelem
Kristina Jančaříková -
Product placement ve filmech Marvel Cinematic Universe
Eliška Filípková