Investování do společenské pozice jako tematizace marketingového sdělení v oboru fashion (soubor kazuistik) – Bc. Michaela Němcová
Bc. Michaela Němcová
Master's thesis
Investování do společenské pozice jako tematizace marketingového sdělení v oboru fashion (soubor kazuistik)
Investing into the Social Position as a Thematization of Marketing Communication in the Fashion Field (Set of Case Studies)
Abstract:
Diplomová práce se zabývá investováním do společenské pozice a okázalou spotřebou jako tématem marketingové komunikace luxusních značek v oboru fashion. Teoretická část popisuje problematiku investování do společenské pozice, okázalé spotřeby a spotřebního chování zákazníka. Dále charakterizuje fashion business, marketingový mix v oboru fashion, integrovanou marketingovou komunikaci a relevantní postupy …moreAbstract:
The thesis deals with investing into a social position and conspicuous consumption as a thematization in the marketing communication of the luxury brands in the fashion industry. The theoretical part describes the problem of investing into a social position, conspicuous consumption and consumer behavior customer. Further characterizes the fashion business, marketing mix in the field of fashion, integrated …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/tj8bt/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 11. 2015
- Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
- Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NĚMCOVÁ, Michaela. \textit{Investování do společenské pozice jako tematizace marketingového sdělení v oboru fashion (soubor kazuistik)}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2015. Available from: https://theses.cz/id/8ulte7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Fashion marketing luxusních značek se zaměřením na generaci millennials
Quynh Trang Pham -
Luxury Fashion Marketing
Thu Hien NGUYEN -
Value Incompatibilities Between CSR and Luxury Fashion Brands: A Marketing Perspective
Andrea Maria Ivanof -
Vývoj reklamy v televizi z hlediska investic do médií
Robert Almássy -
Assessment of the Financial Position and Performance of the Chosen Companies in the Social Media Industry
Diana Istomina -
Investování do společenské pozice jako tematizace marketingového sdělení v oboru fashion (výzkumná sonda, soubor kazuistik)
Jana Olšovská -
Investování do společenské pozice jako tematizace marketingového sdělení v oboru fashion (výzkumná sonda, soubor kazuistik)
Anna Esina -
Marketingová komunikace produktu okázalé spotřeby jako investice do společenské pozice
Marian Obr