Niche cosmetic brands decising making on international expansion – Anna Marie Christel Penelope Schörnich
Anna Marie Christel Penelope Schörnich
Bachelor's thesis
Niche cosmetic brands decising making on international expansion
Rozhodování o Mezinárodní Expanzi Nichových Kosmetických Značek
Abstract:
Cílem této práce je porovnat a prozkoumat rozhodování o mezinárodní expanzi u značek zaměřených na nichovou kosmetiku, konkrétně u značek Manufaktura, Nobilis Tilia a Bain de Terre. Hlavním cílem této studie je analyzovat strategické úvahy a omezení, kterým tyto společnosti čelí na mezinárodním trhu při rozhodování, zda se mezinárodně rozšířit nebo zůstat na tuzemském trhu. Dále se tato studie věnuje …moreAbstract:
The aim of this thesis is to compare and examine the decision-making of niche beauty brands, in particular; Manufaktura, Nobilis Tilia and Bain de Terre – about their international expansion. The goal of this study is to analyze the strategic considerations and limitations that these companies have in the international market when deciding whether to expand internationally or stay local. Further, this …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92275
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2024
- Supervisor: Vadim Semenenko
- Reader: Květa Olšanová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SCHÖRNICH, Anna Marie Christel Penelope. \textit{Niche cosmetic brands decising making on international expansion}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/8wdf7e/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92275
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
International Business
Theses on a related topic
-
Internationalization Strategies and Financial Performance in Multinational Construction Companies
Kiran Kumar Srinivasan -
Analysis of Internationalization Strategies of German Electricity Companies
Niklas Nosek -
Strategie expanze české firmy na vybraný zahraniční trh
Petr Dlouhý -
Expanze rodinné firmy na zahraniční trh
Angelina Veliká -
Expanze českého inovativního produktu na zahraniční trh
Barbara Volfová -
Strategie vybrané zahraniční firmy při vstupu na evropský trh
Patrik Turek -
Comparison of a multi-model database with its single-model variants
Michal Merjavý