Miroslav Prokop
Bachelor's thesis
Vývoj a prodej videoher v nezávislé sféře
Development and sales of video games in the independent sphere
Abstract:
Tato práce slouží jako úvod do tématiky vývoje nezávislých her a jejich prodeje. Definuje pojem nezávislé hry a odlišuje jej od velkoprodukčních (AAA) titulů v aspektech rozsahu projektu, rozpočtu, kreativní kontroly a herního designu. Poskytuje přehled nejpodstatnějších informací z oblasti vývojových nástrojů, prodeje her a marketingových technik s ním spjatých a spolupráce s vydavateli, či jiných …moreAbstract:
This thesis serves as an introduction to the topic of development and marketing of independent video games. While defining what independent video games are, this study differentiates them from large production (AAA) games in terms of scope, budget, creative control and game design. It provides a range of the most important information regarding development tools, marketing techniques, publisher support …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: MgA. Martin Hovorka
- Reader: Petr Babinec, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PROKOP, Miroslav. \textit{Vývoj a~prodej videoher v~nezávislé sféře}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2023. Available from: https://theses.cz/id/8xe8bu/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Visual Arts / Animation and Visual Effects
Theses on a related topic
-
Engagement Marketing in the Video Game Industry
Daniel Žáček -
Relationship Marketing in a Video Game Industry
Martin Šugra -
The fast growth and increasing influence of video game industry in the pop culture and the business world
Jacky Auffrays -
Consumer Society, advertising on video game for smartphones.
Ernesto Triana Delgado -
Specifika vývoje nezávislé hry na příkladu Feudal Alloy
Martin Virt -
Design a tvorba deskových her
Darina Bannikova -
Životní cyklus vývoje her pro mobilní platformy
Blažej Kobela -
Vývoj her pro mobilní platformy
Libor Zapletal
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights