Implementation of the CLIL method at lower-secondary schools – Markéta OCZKOVÁ
Markéta OCZKOVÁ
Bachelor's thesis
Implementation of the CLIL method at lower-secondary schools
Implementation of the CLIL method at lower-secondary schools
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the implementation of the Content and Language Integrated Learning (CLIL) method within lower secondary school settings. Through a comprehensive exploration of the CLIL method, the study aims to propose effective strategies for its integration into lower secondary school curricula and to identify key factors for successful implementation. The central point of the investigation …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá implementací metody obsahově a jazykově integrované výuky (CLIL) v prostředí 2. stupně základních škol. Prostřednictvím komplexního zkoumání metody CLIL si studie klade za cíl navrhnout efektivní strategie pro její začlenění do kurikula pro 2. stupeň ZŠ a identifikovat klíčové faktory pro úspěšnou implementaci. Ústředním bodem zkoumání je návrh a evaluace ilustrativních …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 6. 2024
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ondřej Duda
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
OCZKOVÁ, Markéta. Implementation of the CLIL method at lower-secondary schools. Olomouc, 2024. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English: teaching focus / English: teaching focus
Theses on a related topic
-
Profil časopisu Journal of Research in Music Education v letech 2010, 2012, 2013 a 2014
Jana TUNEGOVÁ -
Řečové akty žádosti a omluvy formulované českými studenty v anglickém jazyce (L2). Analýza potřeb.
Marie Lahodová Vališová -
Aspekty znalosti slovní zásoby v učebnicích anglického jazyka na 2. stupni základní školy
Michaela Trnová -
CLIL: Anglický jazyk v zeměpise na 2. stupni ZŠ
Diana PIECYK -
Výuka anglického jazyka a zeměpisu na 2. stupni ZŠ pomocí metody CLIL
Jana KOUCKÁ -
Benefits of CLIL from the Pupil’s Perspective
Adéla Dvořáková -
Zařazování prvků CLIL do výuky na 1. stupni ZŠ
Zuzana URBANCOVA -
CLIL: Anglický jazyk v zeměpise na 2. stupni ZŠ
Diana PIECYK
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights