Bc. Veronika KAPLANOVÁ

Master's thesis

Vnímání marketingové komunikace LGBT turismu

Perception of marketing communication of LGBT tourism
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na vnímání marketingové komunikace LGBT turimsu. Nejdříve je popsán fenomén LGBT cestovního ruchu a poté se práce zabývá pojmem marketingová komunikace. Dále je vysvětlena role emočních a vizuálních stimulů v marketingu. Druhá část práce zkoumá rozdíly mezi LGBT komunitou a heterosexuály ve vnímání vybraných vizuálních stimulů. Diplomová práce obsahuje také doporučení, které …more
Abstract:
Master's thesis is focused on perception of marketing communication of LGBT tourism. The first part clarifies LGBT tourism and it also describes theory of marketing communication. This thesis mentions the purpose of emotions and visuals use in marketing. The second part analyses differences between LGBT and heterosexuals in perception of selected visual stimuli. Thesis also contains suggestions and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Petr Janeček, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KAPLANOVÁ, Veronika. Vnímání marketingové komunikace LGBT turismu. Plzeň, 2021. diplomová práce (Ing.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta ekonomická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Economics

Master programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management