Foreign Language Test Anxiety Among Czech Vocational Upper-Secondary Students – Bc. Lenka Lemeer
Bc. Lenka Lemeer
Diplomová práce
Foreign Language Test Anxiety Among Czech Vocational Upper-Secondary Students
Foreign Language Test Anxiety Among Czech Vocational Upper-Secondary Students
Anotace:
Tato práce se zabývá jazykovou úzkostí z testování u žáků střední odborné školy. Cílem této práce je zjistit, zda provádění aktivit, které mají zmírnit úzkostnost před a během testování má na žáky pozitivní nebo negativní dopad. Míra úzkosti z testů u 67 respondentů byla poměrně vysoká a z jejich odpovědí na několik uzavřených a otevřených otázek v dotazníku vyplývá, úzkost z testování zažívají při …víceAbstract:
This paper focuses on the phenomenon of anxiety experienced by high school students during testing. This study aims to determine if engaging in anxiety-reducing activities before and during testing has a beneficial or detrimental effect on students. The prevalence of anxiety among the 67 participants was notably high. Based on their answers to various closed and open-ended questions in the survey, …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/q6w3l/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 6. 2024
- Vedoucí: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
The Role of Video Games in Alleviating Foreign Language Anxiety for Czech English Learners
Zuzana Görnerová -
Foreign Language Anxiety Outside of the School Environment
Michaela Jansová -
How Drama Affects Foreign Language Anxiety and Peer Relationships in The EFL Classroom
Victoria Applegate Spaulding -
Foreign Language Anxiety Among Students of English and Literature and the Effect of Synchronous Classes
Kristýna Navrátilová -
Foreign Language Anxiety and Its Specifics in Different Age Groups
Simona Korábová -
Czech high school students' foreign language anxiety and its impact on their English oral examination performance
Jan Plachý -
Pozitivní aspekty pandemie covid-19 očima středoškolských studentů
Malá Malá -
The influence of listening to music in English lessons on students' pronunciation
Pavlína Jobánková