Michal Kadilák

Master's thesis

Segmentácia trhu kávy z pohľadu maloobchodu

Segmentace trhu kávy z hlediska maloobchodu
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je identifikovat a popsat jednotlivé segmenty na trhu kávy v České republice, a následně vytvořit marketingová doporučení k jejich zasažení. Naplnění tohto cíle není možné bez znalosti celého trhu a segmentů spotřebitelů trhu kávy. K popisu trhu byla použita data agantury Nielsen, k segmentaci naopak data MML-TGI agentury Median. K dokreslení situace na trhu kávy …more
Abstract:
The main objective of this Masters thesis is to identify and describe segments of customers in coffee market in Czech republic. Furthermore objective is to formulate marketing recommendation on how to address those customers. To fullfil this goal is not be possible without deep knowledge of whole coffee market and of those customer segments. To understand the market itself, data from Nielsen agency …more
Abstract:
Hlavným cieľom tejto diplomovej práce je identifikovať a popísať jednotlivé segmenty na trhu kávy v Českej republike, a následne vytvoriť marketingové doporučenia k ich zasiahnutiu. Naplnenie tohto cieľa nie je možné bez znalosti celého trhu a segmentov spotrebiteľov trhu kávy. K popisu trhu sú použité data agantúry Nielsen a k segmentácii zas data MML-TGI agentúry Median. K dokresleniu situácie na …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 1. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2014
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Václav Stříteský

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/40667

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management