Zuzana MALIČOVÁ

Bachelor's thesis

Úroveň kognitivního morálního usuzování dítěte v závislosti na jeho školním prospěchu.

The level of cognitive moral reasoning, depending on the child's academic achievement
Abstract:
Cílem této práce je v teoretické části podat ucelenější obraz o morálce a morálním usuzování. Popsat stádia a stupně morálního vývoje, morální heteronomii a autonomii. Rozebrat psychologické pojetí morálky a zejména se zaměřit na teorii kognitivního vývoje. Upozornit na možnosti morální výchovy na základních školách a roli učitele z hlediska morální výchovy. Popsat vývojové období adolescence. Praktická …more
Abstract:
The aim of this work is to give in the theoretical part more comprehensive picture of morality and moral reasoning. To describe the stage and levels of moral development, moral heteronomy and autonomy. To break down the psychological concept of morality and in particular to focus on the theory of cognitive development. To draw attention to the possibilities of moral education in primary schools and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MALIČOVÁ, Zuzana. Úroveň kognitivního morálního usuzování dítěte v závislosti na jeho školním prospěchu.. Ústí nad Labem, 2012. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta