Didaktické hry a jejich modifikace pro žáky s lehkým mentálním postižením – Bc. Petra Najerová
Bc. Petra Najerová
Master's thesis
Didaktické hry a jejich modifikace pro žáky s lehkým mentálním postižením
Didactic games and their modificatios for students with mild mental disabilities
Abstract:
Diplomová práce „Didaktické hry a jejich modifikace pro žáky s lehkým mentálním postižením“ pojednává o využití didaktických her v hodinách matematiky u dětí s lehkým mentálním postižením. Cílem práce je experimentálně ověřit aplikaci didaktických her, které jsou modifikovány pro žáky s lehkým mentálním postižením. Práce obsahuje informace o osobnosti dítěte s lehkým mentálním postižením, jeho kognitivním …moreAbstract:
The thesis “Doctrinal games and their modifications for students with mild mental disabilities," discusses the use of doctrinal games in mathematics in children with mild mental disabilities. The goal is to verify experimentally the application of doctrinal games, which are modified for students with mild mental disabilities. The work contains information about the personality of the child with mild …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rnh74/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 5. 2010
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
- Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Didaktické hry ve výuce českého jazyka, literatury a slohu: Modifikace televizních soutěží
Klára PÁVLOVÁ -
Didaktické využití deskových her ve výuce na 1. stupni ZŠ
Eva Krištofová -
Modifikace stolních her pro využití ve výuce na 1. stupni ZŠ
Petra Charyparová -
Integrované dítě s kombinovanou poruchou ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ se zaměřením na početní operace An integration of a child with special needs into primary school Maths teaching aimed at counting
Alena KRAJÍČKOVÁ -
ESG factors integration into corporate credit ratings: current state & impact of the CSRD
Marion Lernoux -
The Style of Secondary School Textbooks (Analysis of Czech textbooks of English in reflection of past and future)
Jindra Bromová -
Přechod dětí z mateřské školy do základní školy pohledem učitelů, náměty na přípravu dítěte do 1. ročníku základní školy
Lenka Šavrňáková -
Diferenciace přípravy předškoláka se SVP na nástup do běžné základní školy a do speciální základní školy
Petra Millerová