Firemní kultura mezinárodních společností v českém kulturním prostředí – Martina Golasíková
Martina Golasíková
Master's thesis
Firemní kultura mezinárodních společností v českém kulturním prostředí
Corporate culture of international companies in Czech cultural background
Abstract:
Cílem mé diplomové práce je vysvětlení pojmu firemní kultura. V teoretické části se zaměřuji na kulturu obecně a různé aspekty firemní kultury. V praktické části je pak popsána firemní kultura nejmenované americké společnosti a švýcarské společnosti Nestlé a čtenář zde nalezne i srovnání firemních kultur obou společností.Abstract:
Purpose of my thesis is explication of notion corporate culture. Theoretical part is focused on culture in general and on various aspects of corporate culture. Practical part is concentred on corporate culture of unnamed American company and Swiss company Nestle and reader can find there also comparison of corporate culture of both companies.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 6. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/19948
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2010
- Supervisor: Františka Müllerová
- Reader: Petr Frey
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/19948
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Corporate e-learning, its benefits and challenges in McKinsey&Company
Sabina Baimuratova -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Šárka Grguričová -
Culture Shock as a Barrier to Intercultural Business Communication
Lujza Čajková -
An analysis of the Culture-Related Content English Textbooks for Lower Secondary Schools
Barbora Grösslová -
Leadership Styles and Managerial Culture: A Case Study of a Multinational company in the Czech Republic and Germany
Sara Emma Thompson -
Influence of distinctive Japanese culture on doing business for American companies
Olha Moroz -
How culture affects doing business: Case study of China and U.S.A.
Alexandr Nikiti -
Firemní kultura a její patologické formy. Firemní kultura a její odvrácená tvář
Alena Manhartová