Sebepojetí a self-stigma v kontextu specifických vývojových poruch učení v mladším školním věku – Bc. Jana Ondráčková
Bc. Jana Ondráčková
Bachelor's thesis
Sebepojetí a self-stigma v kontextu specifických vývojových poruch učení v mladším školním věku
Self-concept and self-stigma in the context of specific learning disabilities during middle childhood
Abstract:
Diagnóza specifické vývojové poruchy učení je pro dítě zásadní jak v otázce dalšího vývoje jeho školních dovedností, tak i ve vlastním nazírání na sebe samotného. Tato práce se soustředí na problematiku sebepojetí a self-stigmatu u žáků mladšího školního věku s touto diagnózou. V teoretické části jsou nastíněna vysvětlení jednotlivých pojmů a výzkumy soustředící se na tato témata, empirická část se …moreAbstract:
Specific learning disability diagnosis is essential for children’s further development both in their school skills and in their perception of themselves. This work focuses on the issue of self-concept and self-stigma among middle-childhood pupils with this diagnosis. The theoretical part outlines explanations of particular concepts and research focusing on these topics, the empirical part then focuses …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 6. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wfcfp/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2020
- Supervisor: doc. PhDr. Jana Marie Havigerová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Martin Pírko
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ONDRÁČKOVÁ, Jana. \textit{Sebepojetí a self-stigma v kontextu specifických vývojových poruch učení v mladším školním věku}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2020. Available from: https://theses.cz/id/98snd4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Specifické vývojové poruchy učení a reedukace dyslexie
Jana Polčáková -
Specifické vývojové poruchy školních dovedností u žáků na prvním stupni základní školy ve Smečně
Soňa Stuchlová -
Specifické vývojové poruchy školních dovedností u žáků na ZŠ Velký Šenov
Gabriela Kirchbergerová -
Specifické vývojové poruchy školních dovedností a školní úspěšnost ve výuce anglického jazyka
Dana Šánová -
Diagnostika ADHD u žáků mladšího školního věku s ohledem na specifické vývojové poruchy školních dovedností
Denisa Kučerová -
Individuální vzdělávací plán integrovaných žáků pro pro specifické vývojové poruchy školních dovedností
Linda Šlégelová -
Specifické vývojové poruchy školních dovedností na prvním stupni základní školy
Lenka Bednářová -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová