Vliv diurnální preference na školní úspěšnost, motivaci a výkon v pozornostním testu u adolescentů – Bc. Veronika Malá
Bc. Veronika Malá
Diplomová práce
Vliv diurnální preference na školní úspěšnost, motivaci a výkon v pozornostním testu u adolescentů
Association between chronotype, school performance, learning motivation and the d2 Test of Attention scores in adolescents
Anotace:
Diurnální preference neboli chronotyp představuje upřednostňovanou denní dobu pro optimální výkon. Jedná se o relativně stálou behaviorální charakteristiku, která je závislá jak na vnitřních (cirkadiánních hodinách, pohlaví a věku), tak vnějších faktorech (např. množství expozice dennímu světlu). V období adolescence je zaznamenána zvýšená příslušnost k pozdnímu typu, společensky stanovené pracovní …víceAbstract:
Chronotype refers to individual’s temporal organization and preferred timing of sleep and activity. The distribution of chronotypes in a given population is largely regulated by endogenous (circadian clock, age and sex) and environmental influences (e.g. light exposure). Social (e.g. school and work) schedules interfere considerably with individual sleep preferences in the majority of the population …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/jgibl/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 5. 2017
- Vedoucí: Mgr. Čeněk Šašinka, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Kateřina Chmelařová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MALÁ, Veronika. \textit{Vliv diurnální preference na školní úspěšnost, motivaci a výkon v pozornostním testu u adolescentů}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2017. Dostupné z: https://theses.cz/id/9ba7f9/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Školní výkonová motivace žáků na standardních a waldorfských školách
Anna Šilarová -
Motivace a školní výkonová motivace u žáků na 1.stupni ZŠ
Lucie JANKŮ -
Motivace k učení a školní úspěšnost u žáků inklinujících k trémě a žáků-trémistů
Jitka Tenklová -
Školní výkonová motivace žáků na 1. stupni ZŠ
Kateřina ZEMANOVÁ -
Locus of control a školní výkonová motivace u studentů středních inovativních škol
Lucie Rošťanská -
Motivace žáků 1. a 2. stupně ZŠ při hodinách českého jazyka na vybrané škole
Štěpánka Šmerdová -
Výkonová motivace v hodinách anglického jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. a 2. stupni základní školy
Kateřina FARTÁKOVÁ -
Sonda do motivace žáků k učení v osmém ročníku vybrané základní školy vzhledem k jejich perspektivě budoucnosti
Milada Bartošová