Michaela PERTLÍČKOVÁ

Master's thesis

Komparace transmisivního přístupu a metod pedagogického konstruktivismu při výuce politologie na gymnáziu

The comparison of the transmission method and methods of pedagogical constructivism in the teaching of political science on the high school
Abstract:
Výukové metody jsou velmi zásadní ve vyučování. Mají velký vliv na osvojování učiva žákem. Cílem diplomové práce byla komparace transmisivní výuky a pedagogického konstruktivismu, jednotlivých výukových metod a jejich předností a limitů. Oba přístupy jsou využívány i v praktické výuce, na kterou se zaměřil výzkum prezentovaný v této práci. Záměrem bylo zjištění, který pedagogický přístup převládá a …more
Abstract:
Teaching methods are very crucial in teaching. They have a big impact on student learning curriculum. The aim of the thesis was to compare transmissive teaching and pedagogical constructivism, individual teaching methods and their advantages and limitations. The both models of teaching are used in the practical teaching, which focused research presented in this document. The intention was to establish …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Ivana Havlínová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PERTLÍČKOVÁ, Michaela. Komparace transmisivního přístupu a metod pedagogického konstruktivismu při výuce politologie na gymnáziu. Ústí nad Labem, 2016. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Filozofická fakulta