Metoda tvorby učebnic zeměpisu pomocí analýzy učebnic zeměpisu a RVP ZV – Mgr. Martin Weinhöfer, Ph.D.
Mgr. Martin Weinhöfer, Ph.D.
Disertační práce
Metoda tvorby učebnic zeměpisu pomocí analýzy učebnic zeměpisu a RVP ZV
The applicable method for formation of geographical textbooks on the basic of analyzing geographical textbooks and Framework educational programme for Basic schools
Anotace:
Práce je zaměřena na problematiku školních učebnic, jsou v ní prezentovány základní metodologické nástroje pro posouzení kvality učebnic, výsledky analýz vybraných současných učebnic zeměpisu pro základní školy a základní metodické kroky pro tvorbu nové učebnice. Dále je v práci definována didaktická kvalita učebnice. Prostřednictvím matematických analýz a statistických procedur autor stanovil faktory …víceAbstract:
The focus of my Thesis are textbooks. It presents the fundamental methodological instruments for textbook quality assessment, shows the results of analyses of selected contemporary geography textbooks for primary schools and basic methodical steps for textbook writing. Also, the Thesis defines the didactic quality of textbooks. By using mathematic analyses and statistical procedures, the author determined …víceKlíčová slova
Učebnice parametry učebnice komponenty učebnice obtížnost textu syntaktická a sémantická obtížnost textu vybavenost učebnice kurikulum RVP ZV standardy. Textbook methodological parameters of a textbook textbook components text difficulty syntactic and semantic text difficulty methodological textbook endowment curriculum Framework educational programme for Basic schools standard.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 4. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wilye/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 6. 2011
- Vedoucí: doc. RNDr. Svatopluk Novák, CSc.
- Oponent: doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc., prof. RNDr. Arnošt Wahla, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Pedagogika / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Le français comme la deuxième langue étrangère dans le Programme cadre d'éducation et dans le Programme scolaire d'éducation
Veronika Svobodová -
Reading Activities for the Basic Schools
Jana Janečková -
The Educational Framework and Multicultural Education for Basic Schools
Eva Forejtková -
Syntaktická a sémantická interpretace cílových znaků s významem "mluvit" a "řeč" ve vybraných čínských idiomech chengyu
Karolína BALAJKOVÁ -
Porovnání jazykových rovin - morfologicko-syntaktické a lexikálně-sémantické - u žáků ZŠ praktické a žáků běžné ZŠ
Helena Křižková -
Syntaktická a sémantická obtížnost v mluvených projevech televizního zpravodajství
Tomáš MÁŠA -
Jazykové rozdíly ženských a mužských lifestylových časopisů na příkladu Marianne a Maxim
Šárka Kindlová -
Sémantické a syntaktické funkce citoslovcí v češtině a ruštině
Libuše Dufková